Het boek
Vroom wil geen traditioneel geschiedenisboek, maar een onderscheidend boek met verhalen van mensen die het bedrijf hebben gemaakt. De oprichters, huidige en oud-werknemers en leveranciers die hun verhalen vertellen. Want, zoals ze zeggen: Vroom zijn we samen!
Opvallen
Qua vormgeving moet het een boek worden dat opvalt, qua formaat en zeker qua uitstraling. Een boek dat niet zou misstaan in de boekhandel en dat uitnodigt om op te pakken, door te bladeren en te kopen. Gevangen door de professionele fotografie wordt de lezer meegetrokken in het unieke verhaal van de specialist in funderingstechnieken.
Mensen aan het woord
Voor de verhalen zijn 30 interviews afgenomen, ook in teamverband. Zij vertellen de aansprekende verhalen over 60 jaar Vroom. En zij blikken ook vooruit. Wat zijn de marktontwikkelingen en hoe sluit Vroom daarop aan. Door investeringen en innovaties is Vroom een sterke marktpartij geworden en dat willen ze blijven.
Geöliede samenwerking
De Reclamestudio uit Oosthuizen was verantwoordelijk voor de interviews en de vormgeving van het boek. The Data Bakery verzorgde het projectmanagement en de eindredactie van tekst en beeld. Het drukken van het jubileumboek in een oplage van 1.000 stuks is gedaan door Rijser uit Purmerend.
Het is een prachtig genaaid en gebrocheerd boek geworden met gekartonneerd omslag voorzien van laserstans, foliedruk en gecacheerde platten. Gedrukt in staccato raster voor nog betere detailweergave.
Op 9 september 2022 is het eerste exemplaar van dit ‘kunstwerk’ tijdens de jubileumviering in de Kromhouthal overhandigd aan de oprichters uit 1962.
Lees hier het jubileumboek digitaal.