Datamanagement voor Amstelring

Voor Amstelring kregen wij de opdracht om het relatiebestand eens kritisch tegen het licht te houden. Is het nog actueel? Is het volledig? En kunnen we er onze CRM ambities mee uitvoeren?

Database

Amstelring beschikt over een database met de gegevens van enkele honderden instellingen, waaronder ziekenhuizen, huisartsenpraktijken, gezondheidscentra, verzorgingstehuizen en bibliotheken.

Om de markt goed in kaart te kunnen brengen moet je beschikken over volledige gegevens, actueel en zonder doublures. Dat was dus ook de eerste stap: het uniformeren van de eigen data om deze vervolgens te ontdubbelen, actualiseren en verrijken.

Uitbreiding dienstverlening

In de verzorgingshuizen en verpleeghuizen van Amstelring is er oprechte interesse in de cliënt, die door kundige en aardige medewerkers worden verzorgd en verpleegd. Amstelring heeft vestigingen in Amsterdam en in de regio Amstelland De Meerlanden. Om het verzorgingsgebied goed in kaart te kunnen brengen wil Amstelring ook weten waar zich andere instellingen en faciliteiten bevinden en op welke afstand van de eigen vestigingen.

Aankopen van data

Dat was de tweede stap: selecteer alle bedrijven en instellingen die interessant (kunnen) zijn voor de cliënten, hun bezoekers en de medewerkers van Amstelring en ‘plot’ deze op een digitale kaart in het CRM systeem. Op basis van de samen vastgestelde doelgroepcriteria selecteerden wij een doelgroep van ruim 20.000 bedrijven en instellingen in uiteenlopende sectoren; winkels, horeca, onderwijs, theater en musea. Vanzelfsprekend ontdubbeld met de reeds eigen aanwezige data in het CRM systeem. Op basis van de combinatie postcode en huisnummer konden we deze verrijken met de GPS coördinaten en kan Amstelring ze eenvoudig op een kaart tonen.