Online marketing

Online marketing omvat internetreclame en minder directe vormen van marketing, zoals zoekmachinemarketing, affiliate marketing, e-mailmarketing, contentmarketing, viral marketing en sociale media marketing. De laatste jaren is online reclame en marketing uitgegroeid tot de grootste marketing- en reclamemarkt.

Twee belangrijke pijlers van online marketing zijn: zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachinemarketing (SEA). Met SEO wordt een website geoptimaliseerd om vindbaar te zijn in het organische (onbetaalde) gedeelte van de zoekmachines, zoals Google, Yahoo en Bing. Met SEA worden de betaalde kanalen van de zoekmachines benut, zoals: Google Adwords, Google Shopping en Google Tag Manager.

The Data Bakery helpt bedrijven om beter online gevonden te worden. En als uw bedrijf is gevonden, dat de bezoeker tot gerichte actie over kan gaan: uw website bezoeken, producten of diensten kopen, een afspraak maken, een offerte of meer informatie aanvragen.

En omdat de feiten nooit liegen gebruiken wij Google Analytics om de resultaten van uw online marketing campagnes te meten en verder te optimaliseren. Deze delen wij met u in de vorm van een heldere en overzichtelijke rapportage.