rek2

Een grote damesmodezaak in een van de noordelijke provincies heeft als wens om het gebruik van de bestaande klantgegevens te verbeteren. Dit om duidelijk inzicht te krijgen wie haar klanten zijn, hoe ze zich gedragen en hoe zij de klanten gerichter en persoonlijker kan benaderen. Dit zal uiteindelijk leiden tot meer omzet en meer en meer tevreden klanten. De damesmodezaak heeft The Data Bakery voor deze analyse eenmalig toegang gegeven tot de klant- en transactiegegevens door een export van deze gegevens uit het kassasysteem ter beschikking te stellen. Met deze analyse is inzicht gegeven in de volgende onderwerpen:

1. Geografische spreiding van klanten in afstand tot de winkel
2. Aankoopfrequentie winkel per klant
3. Aankoopfrequentie webshop per klant
4. Totaalomzet
5. Aantal klanten naar staffel orderbedrag winkel
6. Aantal klanten naar staffel orderbedrag webshop
7. Gemiddeld orderbedrag per klant naar afstand tot winkel
8. Afstand tot winkel naar gevoeligheid voor acties
9. Gemiddeld orderbedrag naar gevoeligheid voor acties
10. Afstand tot winkel naar shopmoment (weekdag)
11. Merkvoorkeur klant naar afstand tot winkel
12. Hoeveel klanten kopen alleen offline, alleen online en beide?
13. Slapende klanten, slapende omzet