dienstenVoor een groothandel in werktuigbouwkundige componenten in alle industriële sectoren met een artikelbestand van 700.000 artikelen, die wereldwijd worden geleverd aan 200.000 afnemers, voerde The Data Bakery in 2017/2018 een data cleansing project op de contactpersoongegevens uit.

De bestaande contactpersoongegevens uit twee ERP systemen en één CRM systeem werden eerst via slimme algoritmes geüniformeerd, waarna ze met elkaar konden worden gekoppeld, eveneens gebruik makend van intelligente matchingmethodes op basis van alle beschikbare data. Nadat de koppelingen tot stand waren gebracht was het mogelijk om de contactpersoongegevens te verrijken vanuit de verschillende systemen om op deze manier voor elke contactpersoon het ‘golden record’ met zoveel mogelijk verrijkte gegevens te kunnen benoemen.

Aan de verrijkte contactpersonen werd een verificatie e-mailing gestuurd, waarbij de contactpersonen hun eigen profiel via een landingspage konden updaten. Aan alle non-respondenten en contactpersonen waarvan het emailadres nog niet bekend was, werd een direct mail gestuurd, waarbij de contactpersonen van offline naar online hun profiel konden updaten. Voor elke update werd een bedrag overgemaakt aan KWF Kankerbestrijding.

Door dit project beschikt genoemde groothandel nu over een volledig, accuraat en up-to-date bestand met contactpersonen, waarmee effectieve marketing kan worden bedreven.